Azok a bizonyos…Gyakran Ismételt Kérések – de leginkább ajánlások, a zenekar részéről

 

Az alábbi cikkben pedig 10 kardinális pontot soroltunk fel arról, mire érdemes figyelni a választott szolgáltatóitokkal kapcsolatban a kiváló együttműködés érdekében…Lássuk…

 

1. Az étel és italfogyasztásról

Kérjük, tartsátok szem előtt, hogy a szolgáltatóitok szintén egy egész napon át készülnek a veletek való találkozásra és komoly energiát fektetnek abba, hogy emeljék az estetek fényét. Mivel ők is emberből vannak, szükségük van az energiapótlásra, így ne hagyjátok őket étel és innivaló nélkül.

Másrészről nemes, és fontos gesztus feléjük, ha egyértelmű számotokra, hogy a menüsorotokból kínáljátok őket is, valamint fenntartotok egy külön asztalt a részükre. Ezen felül, ezzel jelentős mértékben növelitek a mozgásterüket, ami az est folyamán való munkavégzést segíti. Higgyétek el, ez a kölcsönös tiszteletadás egyik alappillére…

A mi esetünkben, a zenekar együtt vacsorázik veletek és a vendégekkel, az est további menetének zavartalan lebonyolítása érdekében. Ugyanis sokéves tapasztalat, hogy ilyenkor mindenki a finomabbnál – finomabb étkekre és az egymással való beszélgetésre koncentrál, tehát nem túl sok értelme van az élőben való zenélésnek, sőt, sokszor inkább zavaró lehet.

Így a vacsora időtartama alatt kellemes, halk, az alkalomhoz illő zenei válogatásokat indítunk, felvételről. Ezt követően, együtt tudunk felállni a vendégeitekkel az egész éjszakán át tartó táncoláshoz, ami elsődleges a buli gördülékenységének szempontjából.

 

2. A hangerőről

Ahogy „megyünk bele az éjszakába”, ahhoz, hogy a buli igazán hangulatosra sikeredjen, elengedhetetlen a hangerő bizonyos mértékű fokozása. Ez főleg az idősebb korosztályt zavarhatja, de elképzelhető, hogy más korosztályból is lesznek vendégeitek, akiknek megterhelést jelent az átlagnál nagyobb mértékű zajszint. Kis körültekintéssel ez könnyen orvosolható azzal, hogy eleve távolabb ültetitek őket a zenekartól és a tánctértől…

 

3. A hangszerek védelméről

Mindenki tisztában van vele, hogy a zenekar hangszerparkja munkaeszköz…és nem mellesleg nem olcsó mulatság. Így kérjük a kicsiket és nagyokat egyaránt, hogy a hangszerpark közelében fokozott figyelemmel tartózkodjunk. Ha pl.: véletlenül kihúzódik valami, vagy folyadék éri, netalán megsérül, nem tudjuk folytatni a zenélést, az esetlegesen keletkezett kárt pedig meg kell téríteni…

A hangszerekhez se nyúljunk kéretlenül, ugyanis a zenész számára a hangszere olyan, mint az ember titkos naplója…mások részére Tabu…

 

4. A legifjabb vendégekről

Érdemes különös figyelmet fordítani a legkisebbekre is, hiszen pillanatok alatt olyan helyen bukkanhatnak fel, amire nem is számítanánk…

Például: a vőfély/ceremóniamester lába alatt, miközben a forró levessel a kezében érkezik a tálaláshoz.

Vagy: az elektromos hangszerek közelében, ami, mivel áram alatt vannak, a kicsik számára nemcsak balesetveszélyes lehet, hanem, ahogy már említettük, anyagi kár is keletkezhet, ami az est kimenetelét is szintén befolyásolhatja. Nyilvánvaló, hogy a gyerekeknek (és néha a nagyobb gyerekeknek is :)) sokszor nagyon tetszenek a hangszerek. De csak nézni és hallgatni szabad őket, engedély nélkül hozzápiszkálni nem…

 

5. A tervezett időbeosztásról

Érdemes ezt is rugalmasan kezelni. Szinte minden esetben előfordul egy kis időbeni csúszás az eredetileg tervezett forgatókönyvetekhez képest. Mert szép idő van, vagy éppen, ne adj’ Isten, elered az eső, mert a vendégeitek szívesen fotózkodnának még veletek vagy csak cseverésznének a verőfényes napsütésben, vagy éppen táncolni van még kedvük egy kicsit, bár a forgatókönyv szerint már más lenne a program…az események kordában tartását pedig egy jó ceremóniamester/vőfély tökéletesen tudja felügyelni…Ezért nem érdemes nélkülük esküvőt csinálni…

 

6. A zenekar profiljáról – avagy, milyen zenét játszó zenekart válasszunk?

Nagyon fontos, hogy először is, az ebben a műfajban működő zenekarok pontosan be tudják határolni számotokra a profiljukat, és nagyon fontos az is, hogy ti, magatok is tájékozódjatok effelől. Így sokkal könnyebb lesz a majdani döntés, és sokkal valószínűbb, hogy nem fogjátok úgy érezni, hogy esetleg „mellélőttetek” a választással.

A legfontosabb viszont felmérni, és első sorban figyelembe venni a meghívott vendégeitek igényét. Ez legtöbbször nem okoz nagy problémát, hiszen az esküvőtökön ki más venne részt, mint a rokonaitok és a legközelebbi baráti társaságotok.

Hogy miért érdemes? – Mert, bár a ti esküvőtökről van szó, a hangulatát így is – úgy is a meghívott vendégsereg fogja megteremteni… Pl.: ha tudjátok, hogy a társaság 90% – a szinte kizárólag, kifejezetten a mulatós zenét kedveli, nem biztos, hogy jó ötlet egy party – jellegű zenét játszó zenekart hívni, amit jóformán csak ti szeretnétek. Persze, ez egy nagyon sarkított példa, de előfordult már a történelemben hasonló „mellényúlás”…

Mindenesetre nem ártalmas fontolóra venni a tájékozódást, és odafigyelni az általános igényre. Esetleg feltűntethetitek a meghívón is, milyen jellegű zenét hallhatnak majd a meghívottak, hogy biztosan tudjanak mire számítani.

 

7. Fontos a bizalom

Számos zenekar, ahogy a keresés idején láthatjátok, nem tegnap óta dolgozik a szakmában. Működésük alatt akár többszáz esküvőn, rendezvényen is találkozhatott velük a közönség, és többen megéltek jónéhány zenei korszakot is, méghozzá fénykorában, ami együtt jár azzal a ténnyel, hogy nemcsak a világhálóról, hanem „testközelből” is ismerik az egyes elmúlt zenei korszakok életérzését…

Ami azt is jelenti, hogy aki komolyan és kitartóan űzi a hivatását, az idők során, zenei téren jelentős tapasztalatokat szerzett, igyekszik levonni belőlük a kellő konzekvenciát, és folyamatosan beépíteni ezeket a zenekar arculatába és működésébe.

Így biztosak lehettek benne, hogy az est folyamán folyamatosan figyelik a közönség reakcióját az egyes zenei vonalakra, műfajokra, és ennek alapján próbálják bevonni a vendégeket a bulizásba, a különböző stílusok váltásával. Valamint: nyilván, egy több műfajban utazó esküvői és partyzenekar sem tudhat minden dalt, de figyelembe veszik az egyes kívánságokat is, és a megfelelőnek ítélt időpontban, amit tudnak, igyekeznek teljesíteni. Higgyétek el, érdemes építeni a tapasztalataikra…

Így dolgozunk mi is…

 

8. A ceremóniamester/vőfély hangosítása

Ha szükséges, feltétlenül szóljatok. Ha a kolléga felveszi velünk a kapcsolatot, mindent megbeszélünk. Van plusz csatornánk számára.

 

9. Az egyéb technikai dolgokról és segítségről

Leginkább az esküvők kapcsán szokott felmerülni néhány egyéb technikai kérdés:

– A zenekar vállalja – e a szertartás hangosítását?

– Mi nem vállaljuk.

– Lesz – e vetítésetek?

– Ha igen, feltétlenül jelezzétek felénk. Tudnotok kell, hogy a mi esetünkben ezt tőlünk függetlenül kell megoldanotok. Amiben segíthetünk: a kihangosítás. Ha igénylitek, tartunk egy ehhez megfelelő kábelt, melyen keresztül csatlakoztatjuk a laptopot a rendszerünkhöz, így megoldott a kisfilm hangereje. A kábel maximális hossza: 5m.

– Lesz – e nyitótáncotok?

– Ha igen, szintén jelezzétek. Ilyen esetben a választott zenéteket mihamarabb küldjétek át YouTube – link vagy MP3 formátumban a zenekar e-mail címére. A küldött anyagot mi fogjuk nektek lejátszani, kihangosítva.

– Zenei segítség kellene, pl.: egy játékhoz.

– Szintén feltétlenül jelezzétek. Ha élő, zenei aláfestés kell, azt is meg kell beszélnünk, de ilyenkor nincs probléma, kivitelezhető. Probléma akkor van, amikor valaki pl.: előzetes megbeszélés nélkül hoz egy CD – t…Nem fogjuk tudni lejátszani, ugyanis nincs CD – lejátszónk…A rendszerünk zárt, amihez biztonsági okokból sem lehet csak úgy eszközöket csatlakoztatni, így inkább ezeket a zenéket is kérjük átküldeni…

 

10. Egy kis útravaló…

Mivel a bőrünkből kibújni nem tudunk, vagyunk, akik vagyunk. Nem szupersztárok, extra igényekkel, de még csak nem is a világ legeslegjobb zenészei. Mi egyet tudunk mondani: mindannyian tanultuk és tanuljuk a szakmát, veletek is, a mai napig is…ígérni pedig szintén egyet tudunk: minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy jól érezzétek magatokat és emeljük az estétek fényét…